FAQ- Vanliga frågor och svar
Finner du inte det svar du söker så är du varmt välkommen att kontakta någon av våra trevliga kunniga medarbetare via chatt, telefon eller mail 💖
Orderfrågor
Här kan du köpa presentkort på webben. För att köpa presentkort i butiken kommer du in till oss på Gräsdalsgatan 5 A i Karlstad.
För lagersaldo i vår fysiska butik får du snabbt svar genom att kontakta oss i butiken på 054-52 53 10.
Varor med lagerstatusen "beställningsvara" skickas vanligen inom 2-8 veckor. Vår trevliga kundtjänst arbetar 7 dagar i veckan för att ge besked om leveranstid så snart det bara går efter att du lagt din order. Har du inte fått besked inom 5 vardagar kan du gärna mejla eller ringa oss så ska vi hjälpa dig 😊
Leveransfrågor
Svar: Vi har kostnadsfri leverans för ordrar över 499 kr. Då betalar du ingen fraktkostnad. På beställningar under 500 kr så är kostnaden för standardfrakt 49 kr.
Om du väljer hemleverans så betalar du 99 kr i frakt (199 kr vid köp av barnvagnspaket).
Om du väljer att hämta dina varor i vår butik så är det alltid fraktfritt.
Returfrakten kostar för närvarande 69 kr. För skrymmande försändelser tillkommer en avgift på 130 kr. Eventuell fraktkostnad som du betalade vid köptillfället återbetalas inte.
- Bilbarnstolar, babyskydd och bältesstolar
- Möbler (spjälsängar, skötbord, matstolar och säkerhetsgrindar)
Om du vill returnera flera olika produkter, så är det alltid den dyraste returavgiften som debiteras.
Barnvagnsfrågor
Svar: Du har minst ett års garanti på allt du handlar hos oss. Förbrukningsvaror som exempelvis batterier är begränsade till 6 månader. Detta gäller även tyger, knappar och dragkedjor hos vissa leverantörer. De flesta av våra barnvagnsmärken erbjuder förlängd tillverkargaranti.
Så hur lång garantitid du har beror alltså på vilket varumärke du köper. Vi har listat några exempel på varumärken nedan:
Bugaboo: 2+2 år fr.om. 1 April 2021
Emmaljunga: 3+2 år
STOKKE: Minst 2 år. Upp till 7 åts utökad tillverkargaranti
Cybex: 2 år
Crescent: 1 år
UPPABaby: 2+1år
Kinderkraft: Upp till 10 år
Letar du efter en annan variant av reservdel kan du kontakta oss så hör vi med våra leverantörer vad de har i lager.
Vi hjälper dig gärna att ta reda på om det finns nya delar att få tag på till just din vagn!
Butiksfrågor
Alla produkter som finns till försäljning på hemsidan finns även i vår fysiska butik.
Ni hittar oss på:
Gräsdalsgatan 5 A
653 43 Karlstad
Telefonnummret är: 054-52 53 10
För att vara säker på att vi kan ta oss an din vagns reparation mailar du oss på kundservice@kopbarnvagn.se
eller ringer vår butik på nummer 054-52 53 10 så ser vi till att boka en tid då ni kan komma in med vagnen.
Svar: I butiken går det att betala med betalkort, kontanter, Klarna och Swish.
Övriga frågor
Vi har öppet kl 10-18 på vardagar, 10-16 på lördagar och 12-16 på söndagar. Välkommen!
Svar: Ja, vi erbjuder förlossningsgaranti på barnvagnar både i vår fysiska butik och på kopbarnvagn.se.
Det betyder att om någonting skulle gå snett under graviditet eller förlossning så har ni möjlighet att lämna tillbaka vagnen till oss och få pengarna tillbaka. Förlossningsgarantin gäller under graviditeten och fram till 14 dagar efter förlossningen mot uppvisande av läkarintyg.
För att kunna göra denna typ av retur och få hela summan återbetald krävs det att vagnen returneras i oanvänt skick. Den ska även vara förpackad på samma sätt som när den lämnades ut. Förlossningsgarantin gäller för barnvagnar och eventuella tillbehör som ingår i ett barnvagnspaket. Den gäller alltså inte för enskilda köp av tillbehör eller andra varor.
Vi behöver kunna kontrollera denna hos ditt försäkringsbolag så se till att du har kontaktuppgifter till denne som du kan dela med oss.
Där delar vi med oss av praktiska tips om vad du ska tänka på när du väljer:
Bilbarnstol
Barnvagn
Matstol
Resesäng
Bärsjal och bärsele
Sulky
Resevagn
Skötväska
och hur du Bäddar barnvagnen
Spana där om du hittar svaret på din fråga.
Om du fortfarande står rådvill efter det kan du gärna maila oss på kundservice@kopbarnvagn.se eller nå oss i butiken på nummer 054-52 53 10
Vi finns alltid här för att hjälpa dig!
Reklamation
Kontakta oss på reklamation@kopbarnvagn.se och beskriv problemet så ska vi ta hand om ditt ärende. Bifoga gärna bild/film som visar felet, serienummer på produkten om det gäller bilbarnstol eller barnvagn, samt kvitto för snabbare hantering.
Du kan också besöka vår fysiska butik så hjälper vi dig att starta ditt ärende
Maila oss gärna på reklamation@kopbarnvagn.se om du upplever att din produkt är bristfällig så ska vi starta ett reklamtionsärende åt dig.
Bugaboo: På ramen som går tvärs under sitt- eller liggdelen. Serienumret är streckkoden i mitten.
STOKKE: Mellan framhjulen, på undersidan av chassit.
UPPABaby: 15 eller 17 siffror, finns på en dekal med en streckkod som sitter under den bakre axeln på sittvagnschassiet på vänster sida.
Crescent: Serienumret hittar du på en klisterlapp på chassit
Cybex: Mellan framhjulen (knäpp upp varukorgen lite)
Emmaljunga: Klisterlapp på chassi mellan bakhjulen (Knäpp upp varukorgen för att se klisterlappen)
Vi rekommenderar regelbunden och noggrann rengöring av vagnen. Ett perfekt riktmärke är att göra det lite extra en gång per årstid.
Gör så här när du rengör din vagn:
-Lossa hjulen från vagnen
-Ta bort smuts som lätt samlas runt hjulpinne och i hjulhuset (smuts kan göra vagnen trögstyrd samt orsaka missljud)
-Spraya med silikonspray på alla rörliga delar som har en funktion
-Smörj axeltapparna med hjullagerfett
Läs i vagnens manual för att se hur du tar bäst hand om just din vagn. Olika varumärken har lite olika rekommendationer.
Skulle problemen kvarstå efter rengöring och smörjning går det bra att vända sig till vår reklamationsavdelning eller rulla in vagnen till vår butik där vi har en barnvagnsverkstad som hjälper dig.
I vår guide om barnvagnsservice hittar du värdefulla tips om vad du ska tänka på för att din vagn ska fungera så bra som möjligt.